Powtórkowy Kalendarz dla uczniów

Władza w ręce uczniów! Nauczymy naszych uczniów konsekwencji i pokażmy, że planowanie leży po ich stronie. Dziś Powtórkowy Kalendarz dla uczniów, za pomocą którego łatwiej będzie im rozplanować materiał na nadchodzące dni  i tygodnie oraz wykorzystać go do powtórzeń materiału.

Poniżej znajdują się dwa pliki .pdf do pobrania.

Jeden plik jest w kolorze, drugi czarno-biały. Możemy też zrobić identyczną tabelkę w Wordzie i oszczędzić tusz. A jeśli ktoś lubi ładne i kolorowe, to zapraszam do pobrania pliku 🙂

Powtórkowy_kalendarz_kol_Językowy_Fitness
Kliknij aby pobrać
Powtórkowy_kalendarz_czb_Językowy_Fitness
kliknij aby pobrać
Powtórkowy_kalendarz_Językowy_Fitness
Powtórkowy_kalendarz_Językowy_Fitness

Jak używać kalendarza?

Każdy z nich to kalendarz z 32 okienkami. W moim zamyśle każde okienko reprezentuje jeden dzień (wiem, żaden miesiąc nie ma 32 dni, ale zawarcie 31 pól było nieestetyczne. 32. okienko jest bonusowe z gwiazdką 😉 ). Każde pole można podpisać datą.

W każde okienko uczeń może wpisać:

1. Jaki temat chce powtórzyć (może to być każdy przedmiot).

2. Słownictwo (sugeruję moim uczniom, żeby wpisywali od 1 do 5 słów/wyrażeń dziennie).

Jakie korzyści ma uczeń z kalendarza?

Kalendarz super sprawdza się na zajęciach indywidualnych, ale nie ma według mnie przeciwwskazań mieć jeden wspólny kalendarz dla całej klasy. Możemy poświecić kawałek jednej lekcji na początku miesiąca i ustalić razem z uczniami, co ma być w kalendarzu. Tłumaczymy, co od nich wymagamy i dlaczego.   Na przykład w pierwszym tygodniu wrześnie będziecie zajmować się tym i tym, na to uczniowie muszą być gotowi. Przy wprowadzaniu kalendarza możemy pokierować nimi i powiedzieć, co w danym tygodniu mają się konkretnie nauczyć – niech to będzie 75% całego materiału. Pozostałe 25% procent to ich decyzja. Uczniowie sami decydują, czego dodatkowo i kiedy się nauczą.

1. Uczniowie poczują się zaopiekowani, bo dostaną wytyczne oraz pokażemy im, że planowanie jest wygodne i ułatwia życie 🙂  Jeśli planowanie stanie się ich dobrym nawykiem, to cudownie!

2. Będą też wiedzieć, że tratujemy ich z szacunkiem tłumacząc zakres materiału oraz, że ufamy im i chcemy dać im swobodę wyboru.

3. My będziemy wiedzieć z czego pytać/testować, i nie będzie miejsca na niedomówienia, typu: ale pani nie mówiła, że to będzie! Jeśli ktoś będzie nieobecny, może zapytać kolegów i koleżanki co wpisaliśmy w kalendarz.

4. Spojrzenie z “lotu ptaka” i wspomaganie się graficzną reprezentacją całego miesiąca, może uzmysłowić, jak podzielić naukę na tygodnie i dni, żeby wyrobić się z materiałem.

5. Uczeń zawsze będzie mógł wrócić do poprzednich kalendarzy i powtórzyć, czego już wcześniej się uczył, albo upewnić się, że nic mu nie umknęło.

6. Jeśli chcemy zrobić test, to sięgamy po nasz kalendarz i wybieramy słownictwo/tematykę zawartą w nim (to, co razem ustaliliśmy na pierwszej lekcji miesiąca plus uczniowskie notatki). Uczeń zobaczy, że traktujemy zarówno jego, jak i jego pracę poważnie. Dajemy informację: “widzę twoje zaangażowanie i szanuję twoje wybory, dlatego będę testować cię tylko z tego, co widzę w kalendarzu”.

7. A z perspektywy czasu przyjemnie będzie spojrzeć i nacieszyć się ilością przyswojonej wiedzy 😉

Dziękuję za przeczytanie posta. Zapraszam częściej!

Poprzednie wpisy z serii Nauczycielskie Case Study

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *